بعثت؛ ارتباط عالم ملك با ملكوت است
نوشته شده توسط : amatrack

مبعث، روزانفجارنور، روزتولد اسلام، روز بیداری، روز برانگیختن خردها، روزشكوفایی عاطفه‏ها، روزتابش شعاع وحي از مبدا غیب بر قلب پیامبر بزرگ اسلام است.

بعثت، سرآغاز ‌ تحولی‌ عظیم، پیدایش ‌فصلی نوین، نزول عالی ترین قوانین، انزال آیات مبین بر پاكترین موجود آسمان و زمین، دعوت به فلاح و رستگاری و حركت به سوی علم و دانش و فضیلت است.

برانگیخته شدن پیامبر اعظم، تحول زا، معرفت آفرین و زایش و رویش اندیشه ناب است كه انسان ها را از یوغ اسارت هاي فكري، سیاسي و اجتماعي می رهاند و او را به طاغوت زدایي، شرك زدایي و تنش زدایي فرا می خواند.

بعثت، هدیه عرشی و نشان مهرورزی خدا با زمینیان است كه خود پیامبر اكرم (ص) اعظم، فرمود: همانا من رحمتی‌ هستم كه به مردمان هدیه شده‌ام و در جایی دیگر فرمود: خداوند مرا به عنوان رحمت برای عالمیان مبعوث كرده است.

بعثت جریان تكفیر طاغوت و ایمان به خداي بزرگ و از بین بردن معیارهای نادرست و ارزش‌های جاهلی و كاذب و جایگزینی ارزش‌های الهی و اقامه قسط و عدل در جامعه و اجرای احكام خداوندی و سیراب كردن تشنگان عدالت از منبع فیض قرآنی است.

در مبعث، بانزول قرآن، باب معرفت الله بر اهلش گشوده شد تاهر كس به اندازه توان و ظرفیت وجودیش از آن بهره جوید.

مبعث روز درخشش ماه كمال و جامع صفات جمیع انبیاء، آرامش بخش دل ها، محمد مصطفا(ص) است و به قول خواجه شیراز:

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

هدف از بعثت دست یابی انسان به كوثر معرفت و وصول به مقام عبودیت، زندگی بر مدار بندگی، نجات بشر از افراط و تفریط، اعتدال بخشی به زندگی، عبور بر صراط مستقیم و صعود به عالم ملكوت وتخلق به اخلاق الهی است.

بعثت سرآغاز انقلاب فرهنگی و جهل زدایی وخط بطلان بر اوهام و خرافات عصر جاهلیت بود و این از بزرگترین افتخارات مسلمانان است كه كتاب آسمانی آنان با 'اِقرَء' و 'عَلَّمَ' آغاز نزول كرد و به علم و دانش رونق بخشید.

بدون شك بارش نور و رحمت در مبعث، روشنگر زمین و زمان، حیات بخش دل خاكیان، درهم شكننده دیواره های جهل جاهلان بوده وخواهد بود.

راه بعثت راه دلدادگی به دلبر است، باید دل به دلبر داد تا مصطفی شد و چون مصطفایی شد، سرشار از حلاوت و طراوت می شود. آن گاه بارش آسمانی، زمین دل را كریمانه سیراب خواهدكرد و نهال وجود، رویش خواهد یافت.

اجتمام ** 1429* 1569





:: برچسب‌ها: هندوستان , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: